Ahad, 11 Januari 2009

Malam Merah, Hitam & Putih

Malam Anugerah Seni UKM 2008 berlalu sudah. Telah banyak yang berlaku dari depan hinggalah ke belakang tabir. Persiapan akhir untuk MAS '08 telah bermula sejak bulan September lagi. Setiap urusetia yang terdiri daripada kakitangan PusKeb dan pelajar-pelajar kesenian bertungkus lumus bagi memastikan MAS berjalan dengan lancar. Titik peluh ini semua khusus untuk pelajar-pelajar seni UKM yang dikasihi.

Pelbagai pembaharuan telah cuba dilakukan oleh PusKeb sendiri bagi memastikan MAS '08 menimbulkan kelainan dari tahun-tahun sebelumnya. Dan seperti yang dapat dilihat, MAS kali ini mendapat sambutan baik dari barisan Tetamu Jemputan Khas (VIP). Malah YBhg. Dato' VC sendiri dilihat tergelak besar menonton video yang disediakan. Tahun ini juga pentas MAS dihiasi dengan dekorasi yang lebih menarik bagi menjadikan malam anugerah ini lebih gilang gemilang, malah MAS '08 mendapat lebih banyak tajaan dari sebelum ini.

Mungkin ramai yang tidak tahu, betapa SUSAHnya untuk menghasilkan tayangan video bagi setiap kategori itu. Yalah, untuk meyakinkan dan mengumpul setiap kakitangan PusKeb termasuk ketua pusatnya sendiri untuk beraksi di hadapan kamera bukanlah satu kerja yang mudah. Namun kepuasan jelas terpapar di wajah masing-masing apabila melihat riaksi penonton. Harap anda semua terhibur dengan persembahan kami. :D

Tahniah diucapkan kepada yang berjaya. Ingatlah bahawa sesuatu anugerah yang diberikan bukanlah satu titik noktah kepada usaha kita selama ini. Tetapi ianya merupakan pemulaan kepada sesuatu yang lebih baik dan pemangkin supaya kita lebih banyak memberi sumbangan. Tahniah juga kepada calon-calon kerana pencalonan itu sendiri membuktikan bahawa anda sudah pun menang! Kepada mereka yang tidak berjaya, jangan khuatir untuk mencuba lagi. Tentu ada ruang untuk orang yang berusaha.

Akhir kata saya mewakili pihak pengajur memohon maaf sekiranya terdapat kekurangan sepangjang MAS '08 berlangsung.

Kesenian itu adalah keindahan yang hanya mampu dinikmati oleh makhluk Allah s.w.t bernama insan yang akalnya sihat dan emosinya seimbang.


Amar Baharudin

Tiada ulasan: