Khamis, 2 April 2009

English Speaking Arts

Assalamualaikum…

Langkah Pusat Kebudayaan untuk menzahirkan satu acara yang disuntik dengan penggunaan Bahasa Inggeris sebagai elemen tambahan dalam kegiatan kesenian dapat disimpulkan sebagai satu permulaan yang baik apabila program Inter College Arts Festival UKM 2009 (ICAF ’09) yang telah diadakan pada 27-29 Mac yang lalu telah berlangsung dengan meriah dan jayanya.

Tiga bidang seni utama di Universiti Kebangsaan Malaysia terutamanya di kalangan pelajar; teater, muzik dan tarian telah dipertandingkan di antara kolej-kolej kediaman. Walaupun sambutan penyertaan dari kolej-kolej kediaman agak dingin pada awalnya disebabkan oleh beberapa faktor seperti; majlis makan malam kolej, jadual kelas yang semakin padat, pertindihan tarikh dengan peperiksaan/projek/tugasan dikatakan menjadi halangan kepada kebanyakan pelajar untuk memberikan komitmen namun program tersebut dilihat telah memberi impak yang berkesan dalam menyemarakkan persaingan seni antara kolej-kolej kediaman yang menyertai program tersebut. Setinggi-tinggi penghargaan dan terima kasih diucapkan kepada semua pihak yang telah memberikan komitmen dalam penganjuran program ini. Apa yang boleh dikatakan, sambutan pelajar terhadap UKM Inter College Arts Festival 2009 (ICAF ’09) dapat dilihat pada majlis penutup yang berlangsung dengan meriah pada 29 Mac 2009.

Tahniah diucapkan kepada barisan kolej kediaman yang berjaya merangkul tempat terutamanya Kolej Pendeta Za’ba kerana telah dinobat sebagai “Kolej Seni Gemilang UKM” bagi tahun ini. Semoga dengan kejayaan Kolej Pendeta Za’ba pada tahun ini akan menjadi pemangkin kepada kolej-kolej lain untuk merebut gelaran tersebut pada masa akan datang.

“Dayung sudah di tangan, perahu sudah di air.”

Amar Baharudin
Editor (e-Media)
Pusat Kebudayaan JPPel

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Acara sebegini wajar diadakan saban tahun
Tahniah diucapkan kepada Puskeb kerana usaha murni dalam menjnjung warisan bangsa

Amar B. berkata...

terima kasih.

insyaallah, kami akan teruskan.